Komisariat Policji w Szczawnicy

Komisariat Policji w Szczawnicy


ul. Skotnicka 77
34-460 Szczawnica

Telefon:  47 83 46 700
Faks:  47 83 46 705

e-mail:  kp-szczawnica@nowy-targ.policja.gov.pl

 

Kierownictwo


Komendant: kom. Marcin Mikołajczyk
Zastępca Komendanta: podinsp. Szymon Kowalczyk

Komendant przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 13.00-16.00

 

 

Dzielnicowi

 

Rejon służbowy nr 1

mł.asp. Mariusz Ciesielka
 
Telefon stacjonarny:  47 83 46 717
Telefon komórkowy:  660 543 375 dostępny w godzinach służby dzielnicowego
Informujemy, że podany adres e-mail nie służy do doraźnego zgłaszania interwencji oraz składania zawiadomień o popełnionych przestępstwach i wykroczeniach. Wiadomości odczytywane są w godzinach służby dzielnicowego.
 
Rejon działania: Szczawnica - Aleja 1 Maja, Aleja Parkowa, ul. Flisacka, ul. Główna, ul. Groń, ul. Jana Wiktora, ul. Języki, ul. Kowalczyk, ul. Kwiatowa, ul. Nad Grajcarkiem, ul. Ogrodowa, ul. Park Dolny, ul. Park Górny, Plac Dietla, ul. Pienińska, ul. Połoniny nr 1-3B;5-10;12;15, ul. Pod Sadami, ul. Skotnicka, ul. Słoneczna, ul. Średniak, ul. Świętego Krzyża nr nieparzyste od nr 5-35, ul. Szalaya od nr 1-101, ul. Widok, ul. Wygon, ul. Zawodzie, ul. Zdrojowa, ul. Zielona, ul. Zyblikiewicza

 

 
 
Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 1
 

 

 

Miejsce:
- Szczawnica ul. Park Dolny w rejonie Kaplicy Matki Boskiej Częstochowskiej, altany widokowej źródła „Wanda”  oraz w rejonie ujęcia źródła „Wanda”.

Zdiagnozowane zagrożenie:

- spożywanie alkoholu, zakłócanie ładu porządku i spoczynku, zaśmiecanie.

Zakładany cel:

- wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców.

- ograniczenie ilości zdarzeń zgłoszeń odnotowanych w okresie 01.07.2024 roku - 31.12.2024 roku o 50% w porównaniu kwartalnym (lipiec, sierpień, wrzesień) - (październik, listopad, grudzień).

Działania:
- skierowanie pism informujących oraz przygotowanych komunikatów o podjętych  działaniach do następujących podmiotów:

  • Ogniwa ds. Prewencji KP Szczawnica,  
  • Straży Miejskiej,
  • Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu
  • Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica

-  opracowanie zadania do realizacji i przekazanie go do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji w celu dyslokowania patroli we wskazany rejon i przekazywania do realizacji policjantom z innych komórek lub jednostek organizacyjnych policji.

- systematyczne kontrole  rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowo – wieczornych tj. od 14.00 – 23.00 tj. na II i III zmianie co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut oraz w trakcie planowanych Działań Bezpieczna Dzielnica.

- wnioskowanie do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji o planowanie części służb adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II i III zmiany w godzinach od 14.00 - 23.00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.

- poinformowanie zarządcy terenu o wdrożeniu planu działania priorytetowego, przekazanie informacji o zakresie działań i podjęcia czynności w ramach posiadanych kompetencji.

- poinformowanie Straży Miejskiej o wdrożeniu planu działania priorytetowego oraz nawiązanie osobistego kontaktu z właściwym miejscowo komendantem Straży Miejskiej, w celu uzgodnienia wzajemnej formy kontaktu oraz sposobu wymiany informacji o realizowanych czynnościach i ewentualnych uwagach zgłaszanych przez mieszkańców. Rozważenie możliwości wspólnych kontroli przedmiotowego miejsca w trakcie wspólnie pełnionych służb.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z właścicielami sklepów spożywczych w pobliżu przedmiotowego miejsca, celem omówienia obowiązujących przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu oraz możliwych konsekwencjach prawnych w przypadku łamania norm prawnych.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami

- udział  w spotkaniach w ramach działającej w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, w celu umożliwienia mieszkańcom dodatkowego kontaktu z dzielnicowym.

Współpraca:
- Straż Miejska Szczawnica

- Urząd Miasta i Gminy Szczawnica

- Właściciele sklepów w pobliżu ul. Pak Dolny w Szczawnicy

Zakładany czas realizacji:
 od 1.07.2024 roku do 31.12.2024 roku.

 

 

 

 
Rejon służbowy nr 2
 
sierż. szt. Marcin Korus 
 
 
Telefon stacjonarny:  47 83 46 716
Telefon komórkowy:  660 540 812 dostępny w godzinach służby dzielnicowego
Informujemy, że podany adres e-mail nie służy do doraźnego zgłaszania interwencji oraz składania zawiadomień o popełnionych przestępstwach i wykroczeniach. Wiadomości odczytywane są w godzinach służby dzielnicowego.

Rejon działania:  Szczawnica - ul. Bereśnik, ul. Brzeg, ul. Gabańka, ul. Kunie, ul. Maćka zza Ławy, ul. Niterbarg Osiedle XX – lecia, Osiedle Połoniny, ul. Połoniny nr 4;10A-10C;11-11A;13-14A;16, ul. Samorody, ul. Sopotnicka, ul. Staszowa, ul. Szalaya od nr 102-119, ul. Szlachtowska, ul. Świętego Krzyża nr parzyste od nr 2-34, miejscowość Jaworki i Szlachtowa

 

Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 2

Miejsce:
- Szczawnica os. Dwudziestolecia - w pobliżu bloku nr 2, okolica sklepu „Żabka”.

Zdiagnozowane zagrożenie:

- spożywanie alkoholu, zakłócanie ładu i porządku publicznego, zaśmiecanie terenu

Zakładany cel:

- spowodowanie przestrzegania obowiązujących przepisów, wzrost poczucia bezpieczeństwa mieszkańców os. Dwudziestolecia

- ograniczenie przypadków spożywania zakupionego w sklepie „Żabka” alkoholu, jak również zakłócania ładu i porządku publicznego oraz zaśmiecania terenu.

Działania:
- skierowanie pism informujących oraz przygotowanych komunikatów o podjętych   działaniach do następujących podmiotów:

  • Ogniwo ds. Prewencji KP Szczawnica  
  • Straży Miejskiej w Szczawnicy

- systematyczne kontrole  rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowo – wieczornych tj. od 14.00 – 22.00 tj. na II zmianie  co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut, od poniedziałku do niedzieli.

- wnioskowanie do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji o planowanie części służb adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II  zmiany w godzinach od 14.00 - 22.00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń. Termin realizacji: na bieżąco

- poinformowanie zarządcy terenu jak również ajenta sklepu „Żabka” o wdrożeniu planu działania priorytetowego, przekazanie informacji o zakresie działań i podjęcia czynności w ramach posiadanych kompetencji.

- poinformowanie Straży Miejskiej o wdrożeniu planu działania priorytetowego oraz nawiązanie osobistego kontaktu z właściwym miejscowo strażnikiem rejonowym ze Straży Miejskiej w Szczawnicy, w celu uzgodnienia wzajemnej formy kontaktu oraz sposobu wymiany informacji o realizowanych czynnościach i ewentualnych uwagach zgłaszanych przez mieszkańców. Rozważenie możliwości wspólnych kontroli przedmiotowego miejsca w trakcie wspólnie pełnionych służb.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z właścicielem, ajentem sklepu  „Żabka”, celem omówienia obowiązujących przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu oraz możliwych konsekwencjach prawnych w przypadku łamania norm prawnych.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy).

- udział w spotkaniach w ramach działającej w Urzędzie Miasta Komisji do Spraw Alkoholowych, współpraca ze Strażą Miejską w Szczawnicy, prelekcje w Szkołach podstawowych (w klasach 7-8) na temat  konsekwencji prawnych jak również zdrowotnych spożywania alkoholu jak również łamania przepisów prawa.

Współpraca:
- Straż Miejska Szczawnica

- Właściciel, ajent sklepu „Żabka”

- Grono pedagogiczne SP Szczawnica

Zakładany czas realizacji:
 od 1.07.2024 roku do 31.12.2024 roku.

 


Rejon służbowy nr 3
 
asp.Karol Tokarczyk
 
Telefon stacjonarny:  47 83 46 715
Telefon komórkowy:  660 539 289 dostępny w godzinach służby dzielnicowego
Informujemy, że podany adres e-mail nie służy do doraźnego zgłaszania interwencji oraz składania zawiadomień o popełnionych przestępstwach i wykroczeniach. Wiadomości odczytywane są w godzinach służby dzielnicowego.
 
Rejon działania:  Maniowy, Kluszkowce , Mizerna, Huba

 

Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 3

 

Miejsce:

 - Kluszkowce ul. Turystyczna– plaża nad Zalewem Czorsztyńskim

Zdiagnozowane zagrożenie:

- spożywanie alkoholu w miejscu publicznym, demoralizacja dzieci i młodzieży, zaśmiecanie miejsca publicznego, niszczenie mienia, zakłócanie spokoju i porządku publicznego, występowanie zagrożeń w ruchu drogowym oraz łamanie przepisów ruchu drogowego.

Zakładany cel:

- wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców miejscowości Kluszkowce oraz turystów.

- znaczące ograniczenie ilości zgłaszanych interwencji oraz podejmowanych interwencji własnych.

Działania:

- rozmowy z pracownikami punktów handlowo – usługowych oraz gastronomicznych znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie plaży, mające na celu przedstawienie sankcji prawnych wynikających z łamania przepisów UWTPA

- systematyczne kontrole  rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowych oraz wieczornych. od 16.00 do 0.00 tj. na II oraz III zmianie  co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości. Ze szczególnym        uwzględnieniem przypadków łamania prawa.

- wnioskowanie do Kierownika KP Szczawnica o planowanie zadań doraźnych w ramach odprawy do służby adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II oraz III  zmiana w  godzinach od 16.00 – 0..00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.

- umieszczenie planu działań Zadania Priorytetowego na stronie internetowej Komendy Powiatowej  Policji w Nowym Targu a także zapoznanie z powyższym planem pracowników GOPS UG Czorsztyn a także Sołtysa miejscowości Kluszkowce                                            

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy).

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z Sołtysem miejscowości Kluszkowce. Pozyskiwanie informacji na temat występującego  zagrożenia

Współpraca:

- GOPS UG Czorsztyn

Sołtys miejscowości Maniowy

Zakładany czas realizacji:

od 1.07.2024 roku do 31.12.2024 roku.

 

 


 

Rejon służbowy nr 4

asp. Karol Tokarczyk
 
 
Telefon stacjonarny:  47 83 46 714
Telefon komórkowy:  660 539 916 dostępny w godzinach służby dzielnicowego
Informujemy, że podany adres e-mail nie służy do doraźnego zgłaszania interwencji oraz składania zawiadomień o popełnionych przestępstwach i wykroczeniach. Wiadomości odczytywane są w godzinach służby dzielnicowego.
 
Rejon działania:  Czorsztyn, Sromowce Wyżne, Sromowce Niżne
 
Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 4
 

Miejsce:

- Sromowce Wyżne  ul. Kosibowicza – wiata grillowa oraz tzw. Skate Park

Zdiagnozowane zagrożenie:

- spożywanie alkoholu w miejscu publicznym, demoralizacja dzieci i młodzieży, zaśmiecanie miejsca publicznego, niszczenie mienia, zakłócanie spokoju i porządku publicznego.

Zakładany cel:

- wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców miejscowości Sromowce Wyżne oraz turystów.

- znaczące ograniczenie ilości zgłaszanych interwencji oraz podejmowanych interwencji własnych

 

Działania:

- rozmowy z pracownikami punktów handlowo – usługowych oraz gastronomicznych znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie wskazanego obszaru, mające na celu przedstawienie sankcji prawnych wynikających z łamania przepisów UWTPA.

 - systematyczne kontrole  rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowych oraz wieczornych. od 16.00 do 0.00 tj. na II oraz III zmianie  co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości. Ze szczególnym uwzględnieniem przypadków łamania prawa.

- wnioskowanie do Kierownika KP Szczawnica o planowanie zadań doraźnych w ramach odprawy do służby adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II oraz III  zmiana w  godzinach od 16.00 – 0..00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.

- umieszczenie planu działań Zadania Priorytetowego na stronie internetowej Komendy Powiatowej  Policji w Nowym Targu a także zapoznanie z powyższym planem pracowników GOPS UG Czorsztyn a także Sołtysa miejscowości Sromowce Wyżne.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy).

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z Sołtysem miejscowości Sromowce Wyżne. Pozyskiwanie informacji na temat występującego  zagrożenia

Współpraca:
- GOPS UG Czorsztyn

- Sołtys miejscowości Sromowce Wyżne

Zakładany czas realizacji:
 od 1.07.2024 roku do 31.12.2024 roku.

 


Rejon służbowy nr 5

asp.szt. Łukaszs Bańka
 
Telefon stacjonarny:  47 83 46 715
Telefon komórkowy:  660 539 816 dostępny w godzinach służby dzielnicowego
Informujemy, że podany adres e-mail nie służy do doraźnego zgłaszania interwencji oraz składania zawiadomień o popełnionych przestępstwach i wykroczeniach. Wiadomości odczytywane są w godzinach służby dzielnicowego.
 
Rejon działania:  Tylmanowa
 

Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 5

 

Miejsce:
- Tylmanowa os. Zabaście - w rejonie mostu na rzece Dunajec.

Zdiagnozowane zagrożenie:

- spożywanie alkoholu oraz zaśmiecanie miejsca publicznego.

Zakładany cel:

- spowodowanie przestrzegania obowiązujących przepisów oraz wzrost poczucia bezpieczeństwa mieszkańców.

- ograniczenie przypadków spożywania alkoholu wbrew przepisom Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałania Alkoholizmowi, zaśmiecania miejsc publicznych oraz używaniu słów nieprzyzwoitych

Działania:
- skierowanie pism informujących oraz przygotowanych komunikatów o podjętych działaniach do następujących podmiotów:

  • Ogniwo ds. Prewencji KP Szczawnica
  • Urząd Gminy Ochotnica Dolna
  • Właściciele sklepów  

- opracowanie zadania do realizacji i przekazanie go do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji w celu dyslokowania patroli w rejon i przekazywania do realizacji policjantom z innych komórek lub jednostek organizacyjnych policji.

 - systematyczne kontrole rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowo – wieczornych tj. od 14.00 – 22.00 tj. na II zmianie oraz od 22:00 – 06:00 na III zmianie  co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości, w tym popełniane przestępstwa i wykroczenia.

- wnioskowanie do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji o planowanie części służb adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II  zmiany w godzinach od 14.00 - 22.00 oraz III zmiany w godzinach 22:00- 06:00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.

- poinformowanie zarządcy terenu o wdrożeniu planu działania priorytetowego, przekazanie informacji o zakresie działań i podjęcia czynności w ramach posiadanych kompetencji.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z właścicielami pobliskich sklepów, celem omówienia obowiązujących przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu oraz możliwych konsekwencjach prawnych w przypadku łamania norm prawnych.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami - wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy.

- udział w spotkaniach w ramach działającej w Urzędzie Gminy Komisji do Spraw Alkoholowych, Spotkanie w szkole Podstawowej w Tylmanowej z uczniami klas 7-8 prelekcje na temat konsekwencji związanych z popełnianiem czynów zagrożonych demoralizacją oraz odpowiedzialnością za popełnianie wykroczeń związanych z  spożywaniem alkoholu.

Współpraca:
- Sołtys miejscowości Tylmanowa

- Grono pedagogiczne SP Tylmanowa

- Urząd Gminy Ochotnica Dolna

- Gminna Komisja Rozwiązywania problemów Alkoholowych

- Właściciele pobliskich sklepów na os. Rzeka - sklep „Lewiatan”

Zakładany czas realizacji:
 od 1.07.2024 roku do 31.12.2024 roku.

 

 

 

Rejon służbowy nr 6

asp.szt. Adam Lichoń 
 
Telefon stacjonarny:  47 83 46 718
Telefon komórkowy:  660 539 816 dostępny w godzinach służby dzielnicowego
Informujemy, że podany adres e-mail nie służy do doraźnego zgłaszania interwencji oraz składania zawiadomień o popełnionych przestępstwach i wykroczeniach. Wiadomości odczytywane są w godzinach służby dzielnicowego.
 
Rejon działania:  Ochotnica Dolna, Ochotnica Górna
 

Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 6

 

Miejsce:
- Ochotnica Górna os. Zawady - przystanek autobusowy w rejonie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej 

Zdiagnozowane zagrożenie:

- spożywanie alkoholu oraz zaśmiecanie miejsca publicznego.

Zakładany cel:

- Spowodowanie przestrzegania obozujących przepisów oraz wzrost poczucia bezpieczeństwa mieszkańców.

- ograniczenie przypadków spożywania alkoholu wbrew przepisom Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałania Alkoholizmowi, zaśmiecania miejsc publicznych oraz używaniu słów nieprzyzwoitych

Działania:
- skierowanie pism informujących oraz przygotowanych komunikatów o podjętych   działaniach do następujących podmiotów:

  • Ogniwo ds. Prewencji KP Szczawnica
  • Urząd Gminy Ochotnica Dolna
  • Właściciele sklepów  

- opracowanie zadania do realizacji i przekazanie go do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji w celu dyslokowania patroli w rejon i przekazywania do realizacji policjantom z innych komórek lub jednostek organizacyjnych policji.

- systematyczne kontrole  rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowo – wieczornych tj. od 14.00 – 22.00 tj. na II zmianie oraz od 22:00 – 06:00 na III zmianie  co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości, w tym popełniane przestępstwa i wykroczenia.

- wnioskowanie do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji o planowanie części służb adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II  zmiany w godzinach od 14.00 - 22.00 oraz III zmiany w godzinach 22:00- 06:00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.

- poinformowanie zarządcy terenu o wdrożeniu planu działania priorytetowego, przekazanie informacji o zakresie działań i podjęcia czynności w ramach posiadanych kompetencji.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z właścicielami pobliskich sklepów, celem omówienia obowiązujących przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu oraz możliwych konsekwencjach prawnych w przypadku łamania norm prawnych.

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad posesyjny oraz okresowe rozmowy)

- udział w spotkaniach w ramach działającej w Urzędzie Gminy Komisji do Spraw Alkoholowych, Spotkanie w szkole Podstawowej w Ochotnicy Górnej z uczniami klas 7-8 prelekcje na temat konsekwencji związanych z popełnianiem czynów zagrożonych demoralizacją oraz odpowiedzialnością za popełnianie wykroczeń związanych z  spożywaniem alkoholu.

Współpraca:
- Sołtys miejscowości Ochotnica Górna

- Grono pedagogiczne SP Ochotnica Górna

- Urząd Gminy Ochotnica Dolna

- Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Zakładany czas realizacji:
 od 01.07.2024 roku do 31.12.2024 roku.

 

 
 
 
 
Powrót na górę strony