Komisariat Policji w Szczawnicy
Rozmiar czcionki
Komisariat Policji w Szczawnicy
ul. Skotnicka 77
34-460 Szczawnica
Telefon: 47 83 46 700
Faks: 47 83 46 705
e-mail: kp-szczawnica@nowy-targ.policja.gov.pl
Kierownictwo
Komendant: kom. Marcin Mikołajczyk
Zastępca Komendanta: kom. Wojciech Spyra
Komendant przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 13.00-16.00
Dzielnicowi
Rejon służbowy nr 1
Miejsce:
- Park Dolny oraz rejon dworca PKS-u w m-ci Szczawnica
Zdiagnozowane zagrożenie:
- spożywanie alkoholu, zakłócanie ładu, porządku i spoczynku, zaśmiecanie
Zakładany cel:
- wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców.
- ograniczenie ilości zdarzeń zgłoszeń odnotowanych w okresie 01.01.2024 roku - 30.06.2024 roku o 50% w porównaniu kwartalnym (styczeń, luty, marzec) - (kwiecień, maj, czerwiec).
Działania:
- Skierowanie pism informujących oraz przygotowanych komunikatów o podjętych działaniach do następujących podmiotów:
- Ogniwa ds. Prewencji KP Szczawnica,
- Straży Miejskiej,
- Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu
- Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica
- Opracowanie zadania do realizacji i przekazanie go do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji w celu dyslokowania patroli we wskazany rejon i przekazywania do realizacji policjantom z innych komórek lub jednostek organizacyjnych policji.
- Systematyczne kontrole rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowo – wieczornych tj. od 14.00 – 23.00 tj. na II i III zmianie co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut oraz w trakcie planowanych Działań Bezpieczna Dzielnica. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości, w tym popełniane przestępstwa i wykroczenia.
- Wnioskowanie do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji o planowanie części służb adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II i III zmiany w godzinach od 14.00 - 23.00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.
- Poinformowanie zarządcy terenu o wdrożeniu planu działania priorytetowego, przekazanie informacji o zakresie działań i podjęcia czynności w ramach posiadanych kompetencji.
- Poinformowanie Straży Miejskiej o wdrożeniu planu działania priorytetowego oraz nawiązanie osobistego kontaktu z właściwym miejscowo komendantem Straży Miejskiej, w celu uzgodnienia wzajemnej formy kontaktu (wymiana numeru telefonu, email) oraz sposobu wymiany informacji o realizowanych czynnościach i ewentualnych uwagach zgłaszanych przez mieszkańców. Rozważenie możliwości wspólnych kontroli przedmiotowego miejsca w trakcie wspólnie pełnionych służb.
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z właścicielami sklepów spożywczych w pobliżu przedmiotowego miejsca, celem omówienia obowiązujących przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu oraz możliwych konsekwencjach prawnych w przypadku łamania norm prawnych.
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy, w tym z zachowaniem terminów wskazanych w pkt. 2 planu, w założonym celu numer 1).
- Udziału w spotkaniach w ramach działającej w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, w celu umożliwienia mieszkańcom dodatkowego kontaktu z dzielnicowym.
Współpraca:
- Straż Miejska Szczawnica
- Urząd Miasta i Gminy Szczawnica
- Właściciele sklepów w pobliżu ul. Główna w Szczawnicy
Zakładany czas realizacji:
od 1.01.2025 roku do 30.06.2025 roku.
Rejon działania: Szczawnica - ul. Bereśnik, ul. Brzeg, ul. Gabańka, ul. Kunie, ul. Maćka zza Ławy, ul. Niterbarg Osiedle XX – lecia, Osiedle Połoniny, ul. Połoniny nr 4;10A-10C;11-11A;13-14A;16, ul. Samorody, ul. Sopotnicka, ul. Staszowa, ul. Szalaya od nr 102-119, ul. Szlachtowska, ul. Świętego Krzyża nr parzyste od nr 2-34, miejscowość Jaworki i Szlachtowa
Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 2
Miejsce:
- okolice sklepu „Żabka” na ul. Szalaya 105 w pobliżu Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica, rejon przystanku komunikacji publicznej.
Zdiagnozowane zagrożenie:
- spożywanie alkoholu, zakłócanie ładu i porządku publicznego, nieobyczajny wybryk oraz zaśmiecanie terenu.
Zakładany cel:
- spowodowanie przestrzegania obowiązujących przepisów, wzrost poczucia bezpieczeństwa mieszkańców ul. Szalaya , petentów UMiG Szczawnica oraz pasażerów korzystających z przystanku komunikacji publicznej.
- ograniczenie przypadków spożywania zakupionego w sklepie „Żabka” alkoholu, jak również zakłócania ładu i porządku publicznego oraz zaśmiecania terenu.
Działania:
- skierowanie pism informujących oraz przygotowanych komunikatów o podjętych działaniach do następujących podmiotów:
- Ogniwo ds. Prewencji KP Szczawnica
- Straży Miejskiej w Szczawnicy
- Właściciela sklepu
- systematyczne kontrole rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowo – wieczornych tj. od 14.00 – 22.00 tj. na II zmianie co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut, od poniedziałku do niedzieli.
- wnioskowanie do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji o planowanie części służb adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II zmiany w godzinach od 14.00 - 22.00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.
- poinformowanie zarządcy terenu jak również ajenta sklepu „Żabka” o wdrożeniu planu działania priorytetowego, przekazanie informacji o zakresie działań i podjęcia czynności w ramach posiadanych kompetencji.
- poinformowanie Straży Miejskiej o wdrożeniu planu działania priorytetowego oraz nawiązanie osobistego kontaktu z właściwym miejscowo strażnikiem rejonowym ze Straży Miejskiej w Szczawnicy, w celu uzgodnienia wzajemnej formy kontaktu oraz sposobu wymiany informacji o realizowanych czynnościach i ewentualnych uwagach zgłaszanych przez mieszkańców. Rozważenie możliwości wspólnych kontroli przedmiotowego miejsca w trakcie wspólnie pełnionych służb.
- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z właścicielem, ajentem sklepu „Żabka”, celem omówienia obowiązujących przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu oraz możliwych konsekwencjach prawnych w przypadku łamania norm prawnych.
- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy).
- udział w spotkaniach w ramach działającej w Urzędzie Miasta Komisji do Spraw Alkoholowych, współpraca ze Strażą Miejską w Szczawnicy, prelekcje w Szkołach podstawowych (w klasach 7-8) na temat konsekwencji prawnych jak również zdrowotnych spożywania alkoholu jak również łamania przepisów prawa.
Współpraca:
- Straż Miejska Szczawnica
- Właściciel, ajent sklepu „Żabka”
Zakładany czas realizacji:
od 1.01.2025 roku do 30.06.2025 roku.
Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 3
Miejsce:
- Kluszkowce ul. Kluszkowianka 17 – okolica sklepu „Żabka”
Zdiagnozowane zagrożenie:
- spożywanie alkoholu w miejscu publicznym, zaśmiecanie miejsca publicznego, zakłócanie spokoju i porządku publicznego
Zakładany cel:
- wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców miejscowości Kluszkowce oraz turystów
- znaczące ograniczenie ilości zgłaszanych interwencji oraz podejmowanych interwencji własnych.
Działania:
- Działania własne dzielnicowego
- Rozmowy z pracownikami oraz właścicielem sklepu Żabka, mające na celu przedstawienie sankcji prawnych wynikających z łamania przepisów UWTPA
- Systematyczne kontrole rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowych oraz wieczornych. od 16.00 do 0.00 tj. na II oraz III zmianie co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości. Ze szczególnym uwzględnieniem przypadków łamania prawa. .
- Wnioskowanie do Kierownika KP Szczawnica o planowanie zadań doraźnych w ramach odprawy do służby adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II oraz III zmiana w godzinach od 16.00 – 0:00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.
- Umieszczenie planu działań Zadania Priorytetowego na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu a także zapoznanie z powyższym planem pracowników GOPS UG Czorsztyn a także Sołtysa miejscowości Kluszkowce .
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy, w tym z zachowaniem terminów wskazanych w pkt. 2 planu, w założonym celu numer 1.
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z Sołtysem miejscowości Kluszkowce. Pozyskiwanie informacji na temat występującego zagrożenia.
- Kontrole rejonu w trakcie pełnionej służby zgodnie z przydzielonym w trakcie odprawy zadaniem do realizacji. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości, w tym popełniane przestępstwa i wykroczenia. Wszelkie interwencje podejmowane wobec sprawców przedmiotowego zagrożenia zostaną odnotowane w SWD.
Współpraca:
- GOPS UG Czorsztyn
- Sołtys miejscowości Maniowy
Zakładany czas realizacji:
od 1.01.2025 roku do 30.06.2025 roku.
Rejon służbowy nr 4
Miejsce:
- Czorsztyn ul. Jana Pawła II 2– okolica sklepu spożywczo - przemysłowego
Zdiagnozowane zagrożenie:
- spożywanie alkoholu w miejscu publicznym, zaśmiecanie miejsca publicznego, zakłócanie spokoju i porządku publicznego.
Zakładany cel:
- wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców miejscowości Czorsztyn, oraz turystów - znaczące ograniczenie ilości zgłaszanych interwencji oraz podejmowanych interwencji własnych
Działania:
- Rozmowy z pracownikami, właścicielem sklepu mające na celu przedstawienie sankcji prawnych wynikających z łamania przepisów UWTPA
- Systematyczne kontrole rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowych oraz wieczornych. od 16.00 do 0.00 tj. na II oraz III zmianie co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości, ze szczególnym uwzględnieniem przypadków łamania prawa. .
- Wnioskowanie do Kierownika KP Szczawnica o planowanie zadań doraźnych w ramach odprawy do służby adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II oraz III zmiana w godzinach od 16.00 – 0:00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.
- Umieszczenie planu działań Zadania Priorytetowego na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu a także zapoznanie z powyższym planem pracowników GOPS UG Czorsztyn a także Sołtysa miejscowości Czorsztyn. .
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy, w tym z zachowaniem terminów wskazanych w pkt. 2 planu, w założonym celu numer 1).
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z Sołtysem miejscowości Czorsztyn. Pozyskiwanie informacji na temat występującego zagrożenia.
- Działania policjantów Ogniwa ds. Prewencji KP Szczawnica
- Kontrole rejonu w trakcie pełnionej służby zgodnie z przydzielonym w trakcie odprawy zadaniem do realizacji. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości, w tym popełniane przestępstwa i wykroczenia. Wszelkie interwencje podejmowane wobec sprawców przedmiotowego zagrożenia zostaną odnotowane w SWD.
Współpraca:
- GOPS UG Czorsztyn
- Sołtys miejscowości Sromowce Wyżne
Zakładany czas realizacji:
od 01.01.2025 roku do 30.06.2025 roku.
Rejon służbowy nr 5
asp. szt. Adam Lichoń
Telefon stacjonarny: 47 83 46 716
Telefon komórkowy: 660 539 816 dostępny w godzinach służby dzielnicowego
E-mail: dzielnicowy.szczawnica5@nowy-targ.policja.gov.pl
Informujemy, że podany adres e-mail nie służy do doraźnego zgłaszania interwencji oraz składania zawiadomień o popełnionych przestępstwach i wykroczeniach. Wiadomości odczytywane są w godzinach służby dzielnicowego.
Rejon działania: Tylmanowa
Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 5
Miejsce:
- Tylmanowa oś. Mastalerze w rejonie posesji 33, altana przy ścieżce rowerowej
Zdiagnozowane zagrożenie:
- spożywanie alkoholu, oraz zaśmiecanie miejsca publicznego
Zakładany cel:
- spowodowanie przestrzegania obozujących przepisów oraz wzrost poczucia bezpieczeństwa mieszkańców
- ograniczenie przypadków spożywania alkoholu wbrew przepisom Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałania Alkoholizmowi, zaśmiecania miejsc publicznych oraz używaniu słów nieprzyzwoitych
Działania:
- Skierowanie pism informujących oraz przygotowanych komunikatów o podjętych działaniach do następujących podmiotów:
- Ogniwo ds. Prewencji KP Szczawnica
- Urząd Gminy Ochotnica Dolna
- Właściciele sklepów
- Opracowanie zadania do realizacji i przekazanie go do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji w celu dyslokowania patroli w rejon i przekazywania do realizacji policjantom z innych komórek lub jednostek organizacyjnych policji.
- Systematyczne kontrole rejonu zagrożonego w godzinach popołudniowo – wieczornych tj. od 14.00 – 22.00 tj. na II zmianie oraz od 22:00 – 06:00 na III zmianie co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości, w tym popełniane przestępstwa i wykroczenia.
- Wnioskowanie do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji o planowanie części służb adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II zmiany w godzinach od 14.00 - 22.00 oraz III zmiany w godzinach 22:00- 06:00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.
- Poinformowanie zarządcy terenu o wdrożeniu planu działania priorytetowego, przekazanie informacji o zakresie działań i podjęcia czynności w ramach posiadanych kompetencji.
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z właścicielami pobliskich sklepów, celem omówienia obowiązujących przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu oraz możliwych konsekwencjach prawnych w przypadku łamania norm prawnych.
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy, w tym z zachowaniem terminów wskazanych w działaniu priorytetowym.
- Udziału w spotkaniach w ramach działającej w Urzędzie Gminy Komisji do Spraw Alkoholowych, Spotkanie w szkole Podstawowej w Tylmanowej z uczniami klas 7-8 prelekcje na temat konsekwencji związanych z popełnianiem czynów zagrożonych demoralizacją oraz odpowiedzialnością za popełnianie wykroczeń związanych z spożywaniem alkoholu.
Współpraca:
- Sołtys miejscowości Tylmanowa
- Grono pedagogiczne SP Tylmanowa
- Urząd Gminy Ochotnica Dolna
- Gminna Komisja Rozwiązywania problemów Alkoholowych
- Właściciele pobliskich sklepów na os. Rzeka - sklep „Lewiatan”
Zakładany czas realizacji:
od 01.01.2025 roku do 30.06.2025 roku.
Rejon służbowy nr 6
Plan priorytetowy rejonu służbowego nr 6
Miejsce:
- Plac targowy w miejscowości Ochotnica Dolna oś. Dłubacze w rejonie Urzędu Gminy
Zdiagnozowane zagrożenie:
- spożywanie alkoholu oraz zaśmiecanie miejsca publicznego
Zakładany cel:
- Spowodowanie przestrzegania obozujących przepisów oraz wzrost poczucia bezpieczeństwa mieszkańców.
- ograniczenie przypadków spożywania alkoholu wbrew przepisom Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałania Alkoholizmowi, zaśmiecania miejsc publicznych oraz używaniu słów nieprzyzwoitych
Działania:
- Skierowanie pism informujących oraz przygotowanych komunikatów o podjętych działaniach do następujących podmiotów:
- Ogniwo ds. Prewencji KP Szczawnica
- Urząd Gminy Ochotnica Dolna
- Właściciele sklepów
- Opracowanie zadania do realizacji i przekazanie go do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji w celu dyslokowania patroli w rejon i przekazywania do realizacji policjantom z innych komórek lub jednostek organizacyjnych policji.
- W godzinach wieczornych tj. od 14.00 – 22.00 tj. na II zmianie oraz od 22:00 – 06:00 na III zmianie co najmniej 2 razy w tygodniu nie krócej niż przez 15 minut. Bezwzględne reagowanie na stwierdzane nieprawidłowości, w tym popełniane przestępstwa i wykroczenia.
- Wnioskowanie do Kierownika Ogniwa ds. Prewencji o planowanie części służb adekwatnie do występującego zagrożenia tj. II zmiany w godzinach od 14.00 - 22.00 oraz III zmiany w godzinach 22:00- 06:00 a w przypadku nasilenia zagrożeń w innych godzinach dostosowywanie służby do zagrożeń.
- Poinformowanie zarządcy terenu o wdrożeniu planu działania priorytetowego, przekazanie informacji o zakresie działań i podjęcia czynności w ramach posiadanych kompetencji.
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z właścicielami pobliskich sklepów, celem omówienia obowiązujących przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu oraz możliwych konsekwencjach prawnych w przypadku łamania norm prawnych.
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z okolicznymi mieszkańcami (wywiad „posesyjny” oraz okresowe rozmowy, w tym z zachowaniem terminów wskazanych w działaniu priorytetowym.
- Udział w spotkaniach w ramach działającej w Urzędzie Gminy Komisji do Spraw Alkoholowych, Spotkanie w szkole Podstawowej w Ochotnicy Dolnej z uczniami klas 7-8 prelekcje na temat konsekwencji związanych z popełnianiem czynów zagrożonych demoralizacją oraz odpowiedzialnością za popełnianie wykroczeń związanych z spożywaniem alkoholu.
Współpraca:
- Sołtys miejscowości Ochotnica Górna
- Grono pedagogiczne SP Ochotnica Górna
- Urząd Gminy Ochotnica Dolna
- Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zakładany czas realizacji:
od 01.01.2025 roku do 30.06.2025 roku.